| 著者 |
山里敬也 |
| 題目 |
名古屋大学 OCW (名大の授業) で公開されているユニークな授業実践 |
| 出典 |
工学教育, Vol. 59,No. 4,pp.4_105-4_107 |
| 要約 |
本稿では,名古屋大学 OCW (名大の授業)で公開されている授業のうち,学生の知的好奇心を刺激することで教育効果を高めている授業を取り上げ,「授業の工夫」に書かれている内容から,ベストプラクティスと呼べる授業実践の秘訣を探っていく. |
| Authors |
T. Yamazato |
| Title |
Unique teaching practices presented at Nagoya University OCW |
| Authority |
Journal of Japanese Society for Engineering Education (JSEE), Vol. 59,No. 4,pp.4_105-4_107 |
| Summary |
Of the courses, that have been presented in Nagoya University OCW site, are taken up and discussed in terms of how the educative effect can be improved by stimulating student's intellectual curiosity. |
| 年月 |
2011年8月 |
| DOI/Handle |
|
| 研究テーマ |
情報メディア教育システム
|
| 言語 |
日本語 |
| 原稿/プレゼン資料 |
/ 無し (ローカル限定) |