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著者 川合悠太,山里敬也,岡田啓,藤井俊彰,圓道知博,荒井伸太郎,鎌倉浩嗣
題目 車路間可視光通信におけるLEDヘッドライトの検出 およびオクルージョンを考慮した同一判定手法
出典 電子情報通信学会技術研究報告, ITS2014-62, pp.23-28
要約 本稿では高度道路交通システム(ITS) のための,イメージセンサを用いた車路間可視光通信に着目する. 複数の送信機からの同時受信を行う場合に重要になるのは複数の送信機をそれぞれ検出・追跡であり,すなわちフレー ム間におけるLED ヘッドライトの同一判定である.しかし,車両の移動によるオクルージョンの発生によりNLOS となった場合,LED ヘッドライトの同一判定が困難となる問題がある.そこで,本研究では,オクルージョンが発生 している区間においても,イメージセンサ上でのLED ヘッドライトの位置を予測しながらLED の同一判定を行う手 法を提案する.実際に路側に高速度カメラを設置して実験を行い,提案手法の有効性を評価する.結果として,見逃 し率1.38%,誤検出率3.26% であり,オクルージョンが発生しても同一判定が行えていることを確認した.
Authors Y. Kawai,T. Yamazato, H. Okada, T. Fujii, T. Yendo, S. Arai, K. Kamakura
Title Detection method of the LED headlight and LED headlight identification method considering occlusion for V2I-VLC
Authority IEICE Technical Report
Summary In this paper, we focus on the image sensor based vehicle-to-infrastructure visible light communication (V2I-VLC) for Intelligent Transport System (ITS). In this communication system, individual detection and tracking of multiple transmitters is critical. In other words, it is identification of the LED headlight between the frames. However, when occlusion occurs due to vehicle’s movement, it becomes NLOS. I have the problem that it comes to have difficulty in identification of LED headlight then. Therefore, in this paper, we propose LED identification method that predict the position of the LED headlight on the image sensor when occlusion occurs. I install a high-speed camera in the roadside and test it and evaluate proposal technique. As a result, false negative rate is 1.38%,false positive rate is 3.26%. I confirmed that I could perform LED identification even if occlusion occurred.
年月 2015年3月
DOI/Handle
開催場所 京都
研究テーマ 可視光通信/光無線通信
高度交通システム(ITS)
言語 日本語
原稿/プレゼン資料 / (ローカル限定)


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